Arxiu agenda

 
2019
Diumenge
27 Octubre
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · V Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5
Venda anticipada · Reserves: 673815799

CONCERT AJORNAT!!! PENDENT DE NOVA DATA

L'ESPLENDOR DEL BARROC CATALÀ
Stabat Mater de Pla, Cantata de Terradellas, estrena.
Irene Mas, soprano · Josep Borràs, fagot · Manfredo Kraemer, violí i direcció
Del barroc al classicisme

Manuel(?) Pla (+1766)
Obertura en Fa major
Allegro · Andantino molto · Presto

Domènec Terradellas (1713-1751)
Dall’Oriente non nasce il Sole, cantata per soprano i cordes 
(recuperació mundial i primera interpretació des del segle XVIII)
Ària: Dall’Oriente non nasce il Sole...
Recitatiu: Quanto di bello mai natura sparse... 
Ària: Per un oggetto così vezzoso...

Anselm Viola (1738-1798)
Concert per a fagot i orquestra en Fa major
Andante allegro - Andante largo - Final (Allegro)

Josep Pla (1728-1762)
Stabat Mater en Mi bemoll major, per a soprano i orquestra
Stabat Mater dolorosa (Largo)
Cujus animam gementem (Allegretto ma non tanto)
O quam tristis et afflicta (Largo)
Quæ mœrebat (Andantino grazioso)
Quis est homo - Quis posset non contristari (Largo-Andante-Allegro)
Pro peccatis (Andantino grazioso)
Vidit suum dulcem natum (Allegretto ma poco)
Eia mater, fons amoris (Staccato ma largo-Andante)
Fac ut ardeat - Amen (Allegro alla breve) 

Del barroc al classicisme

La Catalunya del Set-cents va ser un bressol important de músics, de manera semblant, salvant les distàncies, al cas dels països txecs, Bohèmia i Moràvia. Com passava en aquesta altra nació sense estat, de Catalunya també en va sortir un excedent de músics i compositors que va trobar acomodament a altres parts del regne de les Espanyes o bé a altres indrets del continent. El cas dels germans Pla és paradigmàtic, i mentre Manuel Pla desenvolupava la seva activitat com a compositor teatral a Madrid, els seus germans Joan i Josep feien una carrera d’èxit a les principals corts i escenaris d’Europa. L’obertura d’aquest programa, que podem atribuir, amb reserves, al primer dels germans, pot estar relacionada amb les “symphonies de Monsieur Plà” tocades al Concert Spirituel de París en els anys 1753-55, però és un tema encara per esclarir. El Stabat Mater de Josep Pla, el germà petit, va ser estrenat tanmateix al monestir d’Arantzazu (País Basc) el 1756. És una obra excepcional en el catàleg dels Pla i palesa analogies estilístiques amb el de Pergolesi, tot i el seu caràcter un xic experimental.

Domènec Terradellas, ben altrament, després de completar la seva formació a Nàpols, la meca de l’art líric d’aleshores, va destacar com un dels principals operistes d’aquesta època entre el Barroc epigonal i el Classicisme incipient, rivalitzant amb autors com Hasse, Galuppi o Jommelli. Si la seva música operística va difondre’s arreu d’Europa, no succeeix així amb la cantata Dall’Oriente non nasce il Sole, que s’ha conservat en un manuscrit únic als arxius de la prestigiosa Accademia di Santa Cecilia de Roma, de la qual n’era membre l’any 1743. Aquesta obra inèdita, recuperada especialment per a aquest concert, probablement va ser composta en ocasió del seu ingrés, i no s’havia tornat a cantar des d’aquella època llunyana.

Molt diferent va ser la carrera de fra Anselm Viola, que va ingressar com a escolà de Montserrat l’any 1738, quan encara era un nen que es deia Pere. El 1758, després de professar com a monjo, va anar al “Monserratico” de Madrid, on encara va poder conèixer la música de la cort de Farinelli. Després, ja com a mestre de capella de Montserrat, va compondre força música religiosa, a més d’aquest concert per a fagot que data de l’any 1790, d’un estil clàssic una mica “monacal”.

Josep Dolcet
2019
Dijous
11 Juliol
20:30h.
Barcelona · Institut d'Estudis Catalans

L'esplendor del Barroc Català

Del barroc al classicisme
Irene Mas, soprano
Josep Borràs, fagot
Manfredo Kraemer, violí i direcció

Manuel(?) Pla (+1766)
Obertura en Fa major
Allegro · Andantino molto · Presto

Domènec Terradellas (1713-1751)
Dall’Oriente non nasce il Sole, cantata per soprano i cordes
(recuperació mundial i primera interpretació des del segle XVIII)
Ària: Dall’Oriente non nasce il Sole...
Recitatiu: Quanto di bello mai natura sparse... 
Ària: Per un oggetto così vezzoso...

Anselm Viola (1738-1798)
Concert per a fagot i orquestra en Fa major
Andante allegro
Andante largo
Final (Allegro)

Josep Pla (1728-1762)
Stabat Mater en Mi bemoll major,
per a soprano i orquestra
Stabat Mater dolorosa (Largo)
Cujus animam gementem (Allegretto ma non tanto)
O quam tristis et afflicta (Largo)
Quæ mœrebat (Andantino grazioso)
Quis est homo - Quis posset non contristari (Largo-Andante-Allegro)
Pro peccatis (Andantino grazioso)
Vidit suum dulcem natum (Allegretto ma poco)
Eia mater, fons amoris (Staccato ma largo-Andante)
Fac ut ardeat - Amen (Allegro alla breve) 

2019
Divendres
5 Juliol
22h.
Nits culturals de Sant Pere de Sallavinera

Handel a l'òpera

Escenes d'amor, venjança i traició
Lídia Vinyes Curtis, mezzo soprano
Manfredo Kraemer, violí i direcció
G.F Handel  (1685-1759)

Giulio Cesare (1724)
Concerto grosso Op.6 No 1 - A tempo giusto - allegro        
Recitatiu: Vani sono i lamenti 

Ària: Svegliatevi nel core   (escena de Sesto

Tolomeo   (1728)
Recitatiu: Inumano fratel, barbara madre 

Arioso: Stille amare   (escena de Tolomeo)

Rodelinda   (1725)
Minuet de l'obertura 

Ària: Lo farò   (escena de Eduige)

Rinaldo   (1711)

Simfonia del III acte del'òpera

Ària: Sorge nel petto caro diletto   (escena de Goffredo)

Hèrcules   (1745)

Minuet de l'obertura 

Simfonia del II acte 
Ària: Where shall I fly?   (escena de Dejanira)

Concerto Grosso Op. 6: No. 4 · HWV 322 
Larghetto affettuoso - allegro - largo e piano - allegro

Giulio Cesare

Recitatiu: Figlio non è 

Ària: Langue offeso mai riposa   (escena de Sesto)

Rinaldo

Ària : Lascia ch'io pianga   (escena d'Almirena)

Ariodante   (1735)

Musette, andante – allegro

Largo, del Concerto grosso Op. 6 No 5
Ària: Dopo notte   (escena de Ariodante)

 

2019
Diumenge
28 Abril
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · IV Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5
Venda anticipada a: www.ticketea.com · Reserves: 673815799 

Handel a l'òpera

Escenes d'amor, venjança i traició
Lídia Vinyes Curtis, mezzo soprano
Manfredo Kraemer, violí i direcció
G.F Handel  (1685-1759)

Giulio Cesare (1724)
Concerto grosso Op.6 No 1 - A tempo giusto - allegro       
Recitatiu: Vani sono i lamenti 

Ària: Svegliatevi nel core   (escena de Sesto

Tolomeo   (1728)
Recitatiu: Inumano fratel, barbara madre 

Arioso: Stille amare   (escena de Tolomeo)

Rodelinda   (1725)
Minuet de l'obertura

Ària: Lo farò   (escena de Eduige)

Rinaldo   (1711)

Simfonia del III acte del'òpera

Ària: Sorge nel petto caro diletto   (escena de Goffredo)

Hèrcules   (1745)

Minuet de l'obertura

Simfonia del II acte
Ària: Where shall I fly?   (escena de Dejanira)

Concerto Grosso Op. 6: No. 4 · HWV 322 
Larghetto affettuoso - allegro - largo e piano - allegro

Giulio Cesare

Recitatiu: Figlio non è 

Ària: Langue offeso mai riposa   (escena de Sesto)

Rinaldo

Ària : Lascia ch'io pianga   (escena d'Almirena)

Ariodante   (1735)

Musette, andante – allegro

Largo, del Concerto grosso Op. 6 No 5
Ària: Dopo notte   (escena de Ariodante)



2019
Dijous
28 Març
20:30h.
Valls · Teatre Principal

Cantates Germàniques

Bach, Telemann i Handel · Cantates de Concert i Església
Marta Matheu, soprano · Josep Ramon Olivé, baríton
Marina Durany i Tiam Goudarzi, flautes · Helena Zemanová, violí i direcció
Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Concert per traverso, flauta de bec, cordes i continu TWV 52:e1 

Largo - allegro - largo - presto

Georg Friedrich Handel  (1685-1759)
Clori, mia bella clori, HWV92 
Cantata per a soprano i orquestra
Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Dich hab ich je und je geliebet
Ària de la Cantata BWV49 per a soprano, baix i orquestra

Georg Philipp Telemann
Der am Ölberg zagende Jesus, TWV: 1:364
Cantata per a baix i orquestra
Accompagnato - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu – Ària

Johann Sebastian  Bach
Durchlaucht’ster Leopold, BWV173a
Cantata per a l'aniversari del Príncep Leopold de Anhalt-Cöthen per a soprano, baix i orquestra
Recitatiu - Ària – Ària – Duet – Recitatiu – Ària – Ària - Choral
2019
Diumenge
24 Març
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · IV Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5
Venda anticipada a: www.ticketea.com · Reserves: 673815799 

Cantates Germàniques

Bach, Telemann i Handel · Cantates de Concert i Església
Marta Matheu, soprano · Josep Ramon Olivé, baríton
Marina Durany i Tiam Goudarzi, flautes · Helena Zemanová, violí i direcció
Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Concert per traverso, flauta de bec, cordes i continu TWV 52:e1 

Largo - allegro - largo - presto

Georg Friedrich Handel  (1685-1759)
Clori, mia bella clori, HWV92 
Cantata per a soprano i orquestra
Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu - Ària

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Dich hab ich je und je geliebet
Ària de la Cantata BWV49 per a soprano, baix i orquestra

Georg Philipp Telemann
Der am Ölberg zagende Jesus, TWV: 1:364
Cantata per a baix i orquestra
Accompagnato - Ària - Recitatiu - Ària - Recitatiu – Ària

Johann Sebastian  Bach
Durchlaucht’ster Leopold, BWV173a
Cantata per a l'aniversari del Príncep Leopold de Anhalt-Cöthen per a soprano, baix i orquestra
Recitatiu - Ària – Ària – Duet – Recitatiu – Ària – Ària - Choral
2018
Dimecres
26 Desembre
19h.
Vilafranca del Penedès · Auditori

Concert de Sant Esteve

J.S. Bach Cantata BWV 131
Polifònica de Vilafranca
Orquestra Barroca Catalana
Polifònica de Vilafranca 

Orquestra Barroca Catalana 

Matthew Thompson, tenor 

Oriol Mallart, baix 

David Hernández, direcció 


J.S. Bach (1685-1750) 

Cantata BWV 131, Aus der Tiefen rufe ich, Herr, zu dir 

Nadales 

2018
Diumenge
23 Desembre
19h.
Barcelona · Basílica dels Sants Màrtirs Sant Just i Pastor

Ofici de Nadal · Misses polifòniques

Cantata BWV 248/1 de l’Oratori de Nadal de J.S. Bach (1685-1750)
Barcelona Ars Nova · Orquestra Barroca Catalana
Mireia Barrera, direcció
Cantata BWV 248/1
de l’Oratori de Nadal de J.S. Bach (1685-1750)

Jauchzet, frohlocket, auf, preiset die Tage,
Rühmet, was heute der Höchste getan!
Lasset das Sagen, verbannet die Klage,
Stimmet voll Jauchzen und Fröhlichkeit an!
Dienet dem Höchsten mit herrlichen Chören,
Laßt uns den Namen des Herrschers verehren!

Alegreu-vos, exulteu! Celebreu aquest dies,
lloeu allò que l'Altíssim ha fet avui!
Deixeu el temor, bandegeu el plany,
canteu plens d'alegria i exultants!
Adoreu l'Altíssim amb cors magnífics,
glorifiquem el nom del Senyor!
2018
Dimecres
19 Desembre
19:30h.
Madrid · Auditorio Nacional de Música

El Messies, Georg Friedrich Handel

Coro de la Comunidad de Madrid
Orquestra Barroca Catalana
Karl-Friedric Beringer, direcció
Lucia Martín Carton, soprano
Yosemeh Adjei, contratenor
Lluís Vilamajó, tenor
Konstantin Wolff, baix

Messies participatiu, Obra Social La Caixa
2018
Dimarts
18 Desembre
19:30h.
Madrid · Auditorio Nacional de Música

El Messies, Georg Friedrich Handel

Coro de la Comunidad de Madrid
Orquestra Barroca Catalana
Karl-Friedric Beringer, direcció
Lucia Martín Carton, soprano
Yosemeh Adjei, contratenor
Lluís Vilamajó, tenor
Konstantin Wolff, baix

Messies participatiu, Obra Social La Caixa
2018
Dissabte
15 Desembre
20h.
Saragossa · Auditorio

El Messies, Georg Friedrich Handel

Coro de la Comunidad de Madrid
Orquestra Barroca Catalana
Karl-Friedric Beringer, direcció
Lucia Martín Carton, soprano
Yosemeh Adjei, contratenor
Francisco Fernández-Rueda, tenor
Konstantin Wolff, baix

Messies participatiu, Obra Social La Caixa
2018
Dimecres
12 Desembre
19:30h.
Albacete · Teatro Circo

El Messies, Georg Friedrich Handel

Coro de la Comunidad de Madrid
Orquestra Barroca Catalana
Karl-Friedric Beringer, direcció
Lucia Martín Carton, soprano
Yosemeh Adjei, contratenor
Francisco Fernández-Rueda, tenor
Pau Bordas, baix

Messies participatiu, Obra Social La Caixa
2018
Dimarts
4 Desembre
20h.
Gijón · Teatro Jovellanos

El Messies, Georg Friedrich Handel

Coro de la Comunidad de Madrid
Orquestra Barroca Catalana
Karl-Friedric Beringer, direcció
Lucia Martín Carton, soprano
Yosemeh Adjei, contratenor
Lluís Vilamajó, tenor
Konstantin Wolff, baix

Messies participatiu, Obra Social La Caixa
2018
Diumenge
18 Novembre
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · IV Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5

Imatges

La Tardor, El Vigilant de la nit, Batalles i Granotes
Vivaldi, Biber, Telemann, Fux i Schmelzer
Rüdiger Lotter, violí i direcció
Johann Joseph Fux (1660-1741)
Ouverture en Do M K 356
Ouverture – Aria – Menuet - Aire la volage - Marche des Ecurieus - L'inegalité
Heinrich Ignaz Biber (1644-1704)
“Nachtwächter” (El vigilant de la nit) Serenada a cinque per a cordes,
1. Serenada 2. Allamanda 3. Aria 4. Ciacona ('Nachtwächter') 5. Gavotte 6. Retirada

Georg Philipp Telemann (1681-1767)
"The frogs" (Les granotes) Concert per a violí en La M,   TWV 51:A4
Sense indicació de tempo . Adagio. Menuet alternativement

Johann Heinrich Schmelzer (c.1620-1680)
Serenata con altre arie
Serenata – Erlicino – Allegro – Ciaconna – Campanella – lamento

Antonio Vivaldi ( 1678-1741)
“l'Ottonne”  de les Quatre estacions.
Heinrich Ignaz Franz von Biber 
Battalia à 10 (1673)
1. Allegro: Sonata 2. Allegro: The Profligate Society of Common Humor: Allegro 3. Presto 4. “Der Mars” 5. Presto 6. Aria 7. “Die Schlacht” 8. Adagio: Lamento der Verwundten Musquetirer”

2018
Diumenge
21 Octubre
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · IV Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5

Ombres de tardor

Cantates i delícies instrumentals
Marta Infante, mezzo soprano · Patrick Beaugiraud, oboè
Rüdiger Lotter, violí i direcció
Antonio  Vivaldi (1678-1741)

Cessate, omai cessate 
Cantata per a contralt, cordes i continuo RV 684
Recitativo - Cessate, omai cessate – Largo e sciolto
Ària – Ah ch'infelice sempre – Larghetto
Recitativo – A'voi dunque ricorro orridi specchi – Andante e pianissimo
Ària – Nell'orrido albergo - Allegro


Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Concert per a oboè d'amore en La M       BWV 1055 a
Allegro – Larghetto – Allegro ma non tanto


Georg Friedrich Handel (1685-1759)

Largo – allegro del Concerto Grosso HWV 32
Splenda l'alba in oriente
Cantata en Sib M  per a Contralt i orquestra HWV 166 
Aria: Splenda l'alba in oriente 
Recitativo: Tu, armonica Cecilia 
Aria: La virtute è un vero nume 


Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Ich habe genug (1727) In Festo Purificationis Mariæ  
Cantata BWV 82 per a veu, oboè i orquestra (Versió Mezzosoprano)
Ària, Recitat, Ària, Recitat, Ària

2017
Diumenge
19 Novembre
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · III Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5
Barcelona

Tresors amagats

G.Ph. Telemann (250 anys de la seva mort)
J.S. Bach, Brandenburg No 4

Orquestra Barroca Catalana · Tiam Goudarzi i Sara Parès, flautes 

Emmanuel Balssa, viola da gamba · Rüdiger Lotter, violí i direcció


Georg Philipp Telemann (1681-1767, 250 anys de la seva mort)

Concert per a flauta de bec en Do M, TWV 51:C1 


Georg Philipp Telemann 

Concert per a violí en La m, TWV 51:a1 


Johann Sebastian Bach (1685-1750) 

Concert de Brandemburg No. 4 en Sol M, BWV1049


Georg Philipp Telemann 

Concert per a flauta de bec i viola da gamba en La m, TWV 52:a1 



2017
Diumenge
29 Octubre
19h.
Barcelona · Església de Sant Felip Neri · III Temporada de Música Antiga
Plaça de Sant Felip Neri 5
Barcelona

IL pianto d'Arianna

J.S. Bach, A. Vivaldi i l'escola italiana, F. Geminiani i P. Locatelli

Orquestra Barroca Catalana
Isabella Bison, violí · Daniel Ramirez, oboè · Rüdiger Lotter, violí i direcció

FrancescoGeminiani (1687-1762) 

Concerto grosso en Mi m, Op.3 No 3


PietroAntonio Locatelli (1695-1764) 

Concerto grosso en Mi b M, "ilPianto d’ Arianna” op.7 n.6 


Antonio Vivaldi (1678-1741)

Concert per oboè i cordes en Fa M Rv 457


AntonioVivaldi 

Concert per a violí Rv 208 en Re M “Grosso Mogul” 


Johann Sebastian Bach (1685 –1750) 

Concert per oboè, violí i cordes e Do m, BWV 1060 



2017
Diumenge
9 Juliol
22h.
Puigcerdà -  Església de Sant Domènec

Virtuosisme i Sentiments

De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Orquestra Barroca Catalana
Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí I direcció
CONCERTS I DANSES

Nicola Fiorenza (1700 - 1764) Nàpols 
Concert per il flauto en La m

Henry Purcell (1659 - 1695) 
The Fairy Queen, Suite 

Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
Concert per il flautino en Do M RV443

Matthew Locke (1621 - 1677) 
The tempest
Antonio Vivaldi 
Concert per il flauto en Do m RV441  
2017
Dissabte
8 Juliol
21h.
Berga - Església de Sant Joan

Virtuosisme i Sentiments

De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Orquestra Barroca Catalana
Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí i direcció
CONCERTS I DANSES

Nicola Fiorenza (1700 - 1764) Nàpols 
Concert per il flauto en La m

Henry Purcell (1659 - 1695) 
The Fairy Queen, Suite 

Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
Concert per il flautino en Do M RV443

Matthew Locke (1621 - 1677) 
The tempest
Antonio Vivaldi 
Concert per il flauto en Do m RV441  
2017
Divendres
30 Juny
20:30h.
Mallorca · Catedral de Palma

W.A. Mozart

Missa de la Coronació, Simfonia Linz
Orquestra Barroca Catalana · Cor Universitàri de les Illes Balears



Karl-Friedrich Beringer, direcció
 Marta Matheu, soprano
 Marta Infante, contralt
 Lluís vilamajó, tenor
 Pau Bordas, baix
2017
Diumenge
11 Juny
19:30h.

Barcelona · L'Auditori 

Cicle Cantates de Bach

Johan Sebastian Bach (1685 – 1750) · Cantates BWV 7, 170 i 135

Orquestra Barroca Catalana / Cor de Cambra Anton Bruckner
Juan de la Rubia , orgue i direcció
Lidia Vinyes Curtis, contralt
Diego Blazquez, tenor
Pau Bordas, baix

2017
Dissabte
13 Maig
20:30h.

 Barcelona · Església de Sant Felip Neri · II Temporada de Música Antiga 

Bach, Telemann i Pisendel

Un passeig per la imaginació

Orquestra Barroca Catalana
Manfredo Kraemer, violí i direcció
Georg Philipp Telemann ( 1681- 1767) 
Obertura 'Les Nations' en Sib M per a cordes i continu - TWV55 :B5 

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Concert per a violí en la menor BWV 1041

Johann Georg Pisendel (1687-1755)
Imitation des caractères de la danse 

Johan Sebastian Bach 
Brandenburg Concert No. 5 en Re Major, BWV 1050


___________________________

Venda anticipada a:
www.ticketea.com 
Reserves: 673 815 799 
Taquilla: 2h. abans 
del concert
Preu 15 €

___________________________




2017
Diumenge
9 Abril
19h.

Barcelona · Oratori de Sant Felip Neri · II Temporada de Música Antiga 

Handel, Pergolesi i Valls

Sons de Passió i Glòria

Orquestra Barroca Catalana
Marta Matheu, soprano / Rüdiger Lotter, violí i direcció

Antonio Caldara (1670-1736)

Simfonia de La passione de Gesú signor nostro

F. Valls (ca.1671 -1747)
Surrexit pastor bonus. Motet a solo per la Pasqua de Resurrecció

F. Valls (ca.1671 -1747)
Flos Carmeli. Motet a solo

Angelo Ragazzi  (1680-1750)
Sonata per a cordes en Sol major, Op. 1 No. 1

G.B. Pergolesi (1710 -1736)
Salve Regina Do m per a  soprano cordes (1736)

G.F. Handel (1685 – 1759)
Concerto grosso op.6 nº 4 La m HWV 322

G.F. Handel (1685 – 1759)
Gloria HWV deest (1706)


___________________________

Venda anticipada a:
www.ticketea.com 
Reserves: 673 815 799 
Taquilla: 2h. abans 
del concert
Preu 15 €

___________________________



2017
Dissabte
8 Abril
20:30h.
Vic · Església de la Pietat

Handel, Pergolesi i Valls

Sons de Passió i de Glòria

Orquestra Barroca Catalana
Marta Matheu, soprano / Rüdiger Lotter, violí i direcció

Antonio Caldara (1670-1736)

Simfonia de La passione de Gesú signor nostro

F. Valls (ca.1671 -1747) 
Surrexit pastor bonus. Motet a solo per la Pasqua de Resurrecció

F. Valls (ca.1671 -1747)
Flos Carmeli. Motet a solo 

Angelo Ragazzi  (1680-1750)
Sonata per a cordes en Sol major, Op. 1 No. 1

G.B. Pergolesi (1710 -1736)
Salve Regina Do m per a  soprano cordes (1736) 

G.F. Handel (1685 – 1759)
Concerto grosso op.6 nº 4 La m HWV 322

G.F. Handel (1685 – 1759)
Gloria HWV deest (1706) 


___________________________

Venda anticipada a:
www.ticketea.com 
Reserves: 673 815 799 
Taquilla: 2h. abans 
del concert
Preu 15 €

___________________________


2017
Dijous
2 Febrer
18h.

Valls · Teatre Principal 

Virtuosisme i Sentiments

De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Orquestra Barroca Catalana
Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí I direcció
CONCERTS I DANSES

Nicola Fiorenza (1700 - 1764) Nàpols 
Concert per il flauto en La m

Henry Purcell (1659 - 1695) 
The Fairy Queen, Suite 

Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
Concert per il flautino en Do M RV443

Matthew Locke (1621 - 1677) 
The tempest
Antonio Vivaldi 
Concert per il flauto en Do m RV441  
2017
Diumenge
8 Gener
18h.

Virtuosisme i Sentiments

De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Orquestra Barroca Catalana
Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí I direcció
Concerts i danses 

Nicola Fiorenza (1700 - 1764) Nàpols
Concert per il flauto en La m

Henry Purcell (1659 - 1695)
The Fairy Queen, Suite

Antonio Vivaldi (1678 - 1741) 
Concert per il flautino en Do M RV443

Matthew Locke (1621 - 1677)
The tempest
Antonio Vivaldi 
Concert per il flauto en Do m RV441

2016
Divendres
30 Desembre
20h.

Olot · Teatre Municipal  

Cants d'amor i d'esperança

Bach, Cantata 82 Ich habe genug
Handel, Escenes d'òpera

Marta Almajano, soprano / Hiro Kurosaki, violí i direcció

J.S. Bach (1685-1750)
Ich habe genug, cantata BWV 82 
Marina Comas, flauta

H. Purcell (1659-1695)
The Fairy Queen, dances and songs

A. Caldara (1670-1736)
Quella liria enamorata, ària “Il più bell nome”


G.F Handel  (1685-1759) (Escena de Gismonda, de l'òpera Ottone)
Gavotta (Obertura Ottone) 
Recitatiu - Ben a ragion Matilda    
Ària - Veni o figlio

G.F. Handel (Escena de Cleopatra, de l'òpera Giulio Cesare)
Recitatiu - E per cosí un giorno perdo fasti e grandezze?
Ària - Piangerò la sorte mia

G.F. Handel Ariodante
Musette andante – allegro / Gavotta (Obertura Ariodante) 
Ària - Volate amori              

2016
Diumenge
18 Desembre
17h.
Barcelona · Sagrada Família

Concert de Nadal

Magníficat de J. S. Bach

Cor BZM
Orquestra Barroca Catalana
2016
Dissabte
17 Desembre
21h.
 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Cor Anton Bruckner
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Hugo Bolivar, contratenor
David Hernández, tenor
Toni Marsol, baix

Albert Santiago, direcció  

2016
Divendres
16 Desembre
21h.

 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Cor Anton Bruckner
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Hugo Bolivar, contratenor
David Hernández, tenor
Toni Marsol, baix
Albert Santiago, direcció 

2016
Dijous
15 Desembre
21h.
 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Cor Anton Bruckner
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Hugo Bolivar, contratenor
David Hernández, tenor
Toni Marsol, baix

Albert Santiago, direcció  

2016
Dissabte
3 Desembre
19h.
Barcelona · Església del Pi · Bach Zum Mitsingen

Magníficat J.S. Bach

Cor BZM
Orquestra Barroca Catalana
2016
Dissabte
26 Novembre
20:30h.
Barcelona · Sant Felip Neri · II Temporada de Música Antiga

Les Quatre Estacions de Vivaldi

Venècia i Nàpols a Barcelona

Orquestra Barroca Catalana
Hiro Kurosaki, violí i direcció





2016
Dissabte
28 Maig
19h.
Tiana · Teatre del Casino · Tiana Antica

Vivaldi, Purcell & Locke

Virtuosisme i Sentiments
De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí i direcció

NicolaFiorenza (1700-1764)Nàpols

Concert per il flauto en sol m

Grave- Allegro - Largo e staccato - Allegro assai


Henry Purcell (1659-1695) Westminster/ Londres

Suite de l'òpera The Fairy Queen

FirstMusic: Prelude

Hornpipe

Secondmusic: Air

Rondeau

FirstAct Tune: Jig

Dance for the green men

Dance for the followers of Night

Prelude

If love's a sweet passion

Hornpipe


Antonio Vivaldi (1678-1741) Venècia

Concert per il flautino en Do M RV443

Allegro- Largo - Allegro molto


Matthew Locke (1621-1677) Essex/ Londres

The tempest

Introduction
Galliard
Gavot
Saraband
Lilk
Curtain Tune
FirstAct Tune - Rustick Air
Second Act Tune - Minoit
Third ActTune - Corant
Fourth Act Tune - A Martial Jigge
Conclusion -A Canon 4 in 2


AntonioVivaldi

Concert per il flauto en Do m RV441

Allegro non molto - Largo - Allegro 

2016
Dissabte
21 Maig
20:30h.
Barcelona · Sant Felip Neri · II Temporada de Música Antiga

Virtuosisme i Sentiments

Vivaldi, Purcell & Locke
De l'Anglaterra del 1600 a l'Itàlia del 1700

Tiam Goudarzi, flautes / Farran Sylvan James, violí i direcció
2016
Diumenge
8 Maig
19h.
Barcelona · Sant Felip Neri · II Temporada de Música Antiga

Manuel Pla i l'Europa del seu temps

J.S. Bach, Cantata BWV 82, Salve Regina, Manuel Pla

Marina Comas, flauta, Daniel Ramírez, oboè, Pau Bordas, baix
Santi Aubert, violí i direcció

OrquestraBarroca Catalana

MarinaComas, flauta
DanielRamírez, oboè
PauBordas, baix
G.Ph.Telemann(1681– 1767)
OuvertureTWV 55 e 10 en Mi menor
Ouverture

ManuelPla (c.1725 - 1766)
SalveRegina en Sol menor
pera baix,corda i continu
SalveRegina (Largo)
Adte clamamus (Allegro moderato)
Adte suspiramus (Largo)
Ejaergo, advocata nostra (Moderato)
EtJesum benedictum (Andantino)
Oclemens (Largo)

ManuelPla
Concert per a flauta en Si bemollmajor
Allegro moderato
Adagio
Allegretto

J.S.Bach(1685- 1750)
Ichhabe genug (1727)
In Festo Purificationis Mariæ
BWV 82
Cantata per a baix, oboè i orquestra
Ària, Recitat, Ària, Recitat, Ària


2016
Diumenge
3 Abril
19h.
Barcelona · Caixa Forum

Cants d'amor i esperança

Bach, Cantata 82 Ich habe genug
Handel, Escenes d'òpera

Raquel Andueza, soprano / Hiro Kurosaki, violí i direcció
2016
Diumenge
20 Març
19h.
Girona · Auditori 

J.S. Bach, Passió segons Sant Joan

Orquestra Barroca Catalana · Lieder Càmera

Karl-Friedrich Beringer, direcció
2016
Diumenge
21 Febrer
19h.
Saragossa · Caixa Forum

Cants d'amor i esperança

Bach, Cantata 82 Ich habe genug
Handel, Escenes d'òpera

Raquel Andueza, soprano / Hiro Kurosaki, violí i direcció
2015
Diumenge
20 Desembre
19h.
Barcelona · Palau de la Música

J.S. Bach · Cantates

Lieder Càmera
Orquestra Barroca Catalana
Hiro Kurosaki , violí i direcció
Cantata BWV 98 (1726)
Was Gott tut, das ist wohlgetan

Cantata BWV 163 
Nur jedem das Seine

Cantata BWV 139 (1724) 
Wohl dem, der sich auf seinen Gott
2015
Dissabte
19 Desembre
21h.
 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Coral Cantiga
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Jordi Domènech, contratenor
Roger Padullés, tenor
Pau Bordas, baix

Xavier Puig, direcció
2015
Divendres
18 Desembre
21h.
 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Coral Cantiga
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Jordi Domènech, contratenor
Roger Padullés, tenor
Pau Bordas, baix

Xavier Puig, direcció
2015
Dijous
17 Desembre
21h.
 Barcelona · Santa Maria del Mar 

El Messies, G.F. Handel

Coral Cantiga
Orquestra Barroca Catalana
Soledad Cardoso, soprano
Jordi Domènech, contratenor
Roger Padullés, tenor
Pau Bordas, baix

Xavier Puig, direcció
2015
Dissabte
21 Novembre
19h.
Barcelona · Auditori

Vivaldi a la Pietà

Cor de cambra femení Scherzo
Orquestra Barroca Catalana
Jordi Casas Bayer, direcció
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)

Tre Salmi  
In exitu Israel, RV 604
Laudate Dominum, RV 606
Laetatus sum, RV 607

Sonata al Santo Sepolcro, RV 130

Kyrie en sol menor  

Credo en mi menor, RV 591

Gloria en Re major. RV 589




Vivaldi a La Pietà

A principis del segle XVIII, quan Vivaldi començava la seva carrera musical, Venècia havia perdut el seu gran potencial econòmic, però encara era un centre d'atracció per als visitants que feien el "grand tour" d'Europa, gràcies a la seva especial ubicació, arquitectura, però, sobre tot, per la seva cultura i, en especial, la pintura i la música.
Dintre de l'àmbit musical,un dels atractius més especials que es trobàven a Venècia en aquest temps, era la música que s'oferia als "ospedali", institucions a mig camí entre els orfelinats i els conservatoris,  subvencionats pel diner de la República, i on les interpretacions corrien a càrrec de les seves alumnes, i per tant, els conjunts estàven formats exclussivament per dones (les "figlie di choro") tant en l'apartat vocal  com  en l'apartat instrumental. Un dels quatre "ospedali" venecians, potser el més conegut, era l'anomenat "della Pietà", on, entre els anys 1703 i 1740 , va estar vinculat el compositor Antonio Lucio Vivaldi, com a professor de violí i com a "maestro di choro".
Normes estrictes prohibien l'accés de personal masculí en aquests centres, per raons d'ordre moral, sent-ne la única excepció la persona del "maestro di choro". La paraula "choro" en aquesta època abastava tot el conjunt , tant de les veus que cantàven com dels instruments que les acompanyàven. Un testimoni rus d'aquest temps, Petr  Andreevich Tolstago, escriu en 1698, que " no es podia trobar un cant tant dolç i harmonios en tot el món, i que per aquest motiu, gent de tot arreu venien a Venècia amb el desig de refrescar-se amb els seus cants angelicals.....".
Sorprèn, per tant, constatar que, mentre que a tota l'Església la musica litúrgica era produïda per conjunts integrats en la seva totalitat per elements masculins (nens, castrats, falsetistes, etc....), en aquests indrets venecians les músiques sonéssin en varsió  exclussivament femenina. Consta, en un document de 1707,el detall de la disposició del conjunt del,"choro" de La Pietà, especificant que les 29  noies estaven repartides així: 5 soprani, 4 contralti, 3 tenori i 1 basso, mentre que les 16  instrumentistes  eren: 5 violini, 4 altos, 2 violette, 1 contrabasso, 1 tiorba i 3 organistes. 
La presència exlclussiva de veus femenines en el cor obligava, segurament, a que les veus de tenor i de baix fóssin  cantades a una octava més alta que la que estava escrita, comportant aquest canvi unes petites variacions, certament curioses, en els contorns melòdics de les obres, però la presència dels instruments greus en l'orquestra garantíen la "correcció harmònica" del conjunt. Res d'estrany hi devíen trobar els assistents a les cerimònies quan els nombrosos cronistes, molts d'ells músics,  estan d'acord en exaltar-ne l'extrema bellesa, i ningú no dona notícia de cap infracció musical.

Es amb aquest propòsit, doncs, de retrobar aquest so lluminós i especial, que proporciona la polifonia a veus femenines, que presentem aquest programa, comptant amb la presencia del Cor de Cambra Femení Scherzo,  i l'Orquestra Barroca Catalana, amb instruments històrics, com un intent d'acostar-nos a una sonoritat més propera a l'original.