L’Orquestra Barroca Catalana presenta la programació de tardor de la XII Temporada de Música Antiga

Després d’una primavera extraordinària, marcada per dos concerts amb totes les entrades exhaurides i una magnífica resposta del públic, l’Orquestra Barroca Catalana presenta la programació de tardor de la seva XII Temporada de Música Antiga, que tornarà a omplir l’Església de Sant Felip Neri de Barcelona amb dos programes dedicats a alguns dels moments més brillants del Barroc europeu.

La nova temporada proposa un viatge musical entre Itàlia i Dresden, dos dels grans centres creatius del segle XVIII, amb repertoris poc habituals interpretats amb instruments històrics i artistes de referència internacional.

L’escola italiana: Roma, Nàpols i Venècia

El diumenge 4 d’octubre l’Orquestra obrirà la temporada amb L’escola italiana, un programa que recorre tres dels principals focus de la música barroca italiana.

La soprano Irene Mas serà la protagonista d’un concert que reunirà dues obres vocals de gran bellesa: el Salve Regina de Giovanni Battista Pergolesi i el Laudate pueri Dominum d’Antonio Vivaldi. El programa es completarà amb una selecció de concerti grossi d’Alessandro Scarlatti, Arcangelo Corelli i Francesco Geminiani, exemples magnífics d’un gènere que va marcar el desenvolupament de la música instrumental europea.

La direcció musical anirà a càrrec del violinista Manfredo Kraemer, un dels especialistes més reconeguts internacionalment en la interpretació històrica.

Dresden: l’esplendor musical de la cort saxona

El diumenge 1 de novembre, la temporada continuarà amb Dresden, un programa dedicat a una de les corts més refinades i cosmopolites de l’Europa barroca.

La ciutat alemanya va reunir alguns dels millors músics del seu temps i es va convertir en un autèntic laboratori d’innovació orquestral. El concert recupera obres de Jan Dismas Zelenka, Johann Georg Pisendel, Johann Adolf Hasse, Johann David Heinichen i Francesco Maria Veracini, compositors que van contribuir decisivament al prestigi musical de la cort de Saxònia.

Per a aquesta ocasió, l’Orquestra comptarà amb les destacades oboistes Katy Elkin i Aviad Gershoni, sota la direcció musical de Manfredo Kraemer, que actuarà com a concertino.

Una temporada que continua creixent

La XII Temporada de Música Antiga consolida el compromís de l’Orquestra Barroca Catalana amb la recuperació i divulgació del patrimoni musical barroc, oferint programes rigorosos, atractius i interpretats per músics de primer nivell.

Després de l’entusiasme amb què el públic ha rebut els concerts de la passada primavera, l’Orquestra afronta aquesta nova temporada amb la voluntat de continuar descobrint repertoris fascinants i fent-los arribar tant als amants de la música antiga com a nous públics.

Les entrades ja són a la venda. Si els concerts de primavera són un precedent, convé no esperar a l’últim moment.