El concerto grosso i l’orgue protagonitzaran la primavera de l’Orquestra Barroca Catalana
Després de l’emocionant arrencada de la XI Temporada de Música Antiga a la tardor, l’Orquestra Barroca Catalana reprèn la programació aquesta primavera amb dues cites molt esperades a l’Església de Sant Felip Neri.
La temporada continua amb dos concerts que exploren dues dimensions essencials del barroc: el diàleg instrumental del concerto grosso i la força expressiva de la veu i l’orgue.
🎻 Diumenge 26 d’abril, 19 h
La follia · La geniale
Concerts i concerti grossi
Aquest programa proposa una mirada a l’extens univers del concerto grosso i del concert per a solista i orquestra. Des de les primeres formulacions atribuïdes a Alessandro Stradella fins al seu desenvolupament amb Corelli i la seva expansió al llarg del segle XVIII, el concert es converteix en un espai de diàleg vibrant entre el petit grup de solistes i el conjunt orquestral.
Obres de Stradella, Scarlatti, Vivaldi, Leo, Geminiani i Telemann dibuixen un recorregut per aquesta forma musical que va marcar l’Europa barroca i que encara avui ens captiva per la seva vitalitat i brillantor.
🎹 Diumenge 31 de maig, 19 h
El goig de l’ànima
Cantates i concerts d’orgue
La primavera culmina amb un programa en què l’orgue assumeix un paper central. Tant en els concerts de Händel i Bach com en la cantata BWV 170 de J. S. Bach, l’instrument dialoga amb la veu i l’orquestra des de diferents rols: solista, baix continu i orgue obligat.
Un concert que combina recolliment i virtuosisme, i que s’emmarca en els actes de celebració de l’Any Montserrat Torrent.
Amb aquests dos programes, l’Orquestra Barroca Catalana celebra la represa de la temporada i el retrobament amb un públic que, any rere any, omple de vida la música antiga.
Trobareu el detall dels concerts a l’agenda.
🎟️ La venda d’entrades ja està activada a Entradium.
